Każda osoba, która chciałaby zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi w sieci, powinna najpierw stworzyć odpowiednią stronę internetową, a następnie podjąć działania mające na celu pozycjonowanie sklepu internetowego. Ze względu na to, że czynności związane z SEO nie należą do najłatwiejszych i wymagają pewnej wiedzy a także doświadczenia, pozycjonowanie e-commerce najlepiej powierzyć specjalistom. Co jednak warto wiedzieć na temat takiej usługi? Podpowiadamy.
Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces mający na celu zwiększenie widoczności takiej witryny w bezpłatnych, a więc organicznych wynikach wyszukiwania Google. Im lepiej będzie zoptymalizowana taka strona internetowa, tym wyższą pozycję zajmie. Proces taki obejmuje szereg czynności wykonywanych zarówno od strony technicznej witryny, jak i wizualnej, a także działania off-site. Z tego powodu pozycjonowanie ecommerce warto powierzyć specjalistom. Agencja SEO taka jak firma Widoczni po przeprowadzeniu audytu SEO dobiera odpowiednią dla danej witryny strategię, która pozwoli na zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania i zagwarantuje większy ruch na stronie, a tym samym może wpłynąć również na konwersję.
Jakie działania obejmuje pozycjonowanie e-commerce?
Pozycjonowanie e-commerce obejmuje szereg czynności, a w przypadku każdej witryny oraz branży nieco inne kwestie są kluczowe, by zdobyć potencjalnych klientów. Z tego powodu agencja SEO Widoczni zawsze indywidualnie dopasowuje strategie optymalizacji witryny, aby pozycjonowanie sklepu przyniosło oczekiwane rezultaty. Wśród działań wykonywanych w ramach usługi, jaką jest pozycjonowanie sklepów, wymienia się optymalizację kodu strony, a także włączenie certyfikatu SSL. Duże znaczenie dla działania, jakim jest pozycjonowanie ecommerce ma również odpowiednio zoptymalizowana witryna pod kątem szybkości ładowania, a także dostosowania do urządzeń mobilnych. Specjaliści, którzy oferują pozycjonowanie sklepów internetowych, powinni zadbać również o treści znajdujące się na takiej witrynie, aby słowa kluczowe były dobrze dopasowane i związane z ofertą sklepu.
Pozycjonowanie sklepów internetowych a content i link building
Pozycjonowanie sklepów nierzadko wymaga również stworzenia wartościowych i unikalnych treści zarówno na stronach kategorii, podkategorii, jak i produktów. Każdy taki opis musi zostać odpowiednio zredagowany, aby zawierał nagłówek H1, a także podtytuły, meta tagi, słowa kluczowe, a także CTA. Duży wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych ma również zastosowanie na danej witrynie linkowania wewnętrznego, które przenosi użytkowników do konkretnego produktu. Aby jednak sklep był wiarygodny dla robotów Google, warto postawić również na linkowanie zewnętrzne, a więc wartościowe odnośniki do witryny pochodzące z innych stron internetowych.
Źródło: https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/.